Monday, April 5, 2010

Pasrah !

ya Allah, Tuhan maha besar,kuasa. aku pasrah dengan ujianMU. saat ini, suara azan mengiringi. dan aku berhenti seketika tuk meghormati. dan bila azan habis, aku menadah tangan menjawab sahutan azan. airmata berguguran. aku sendiri tak tahu. apakah perasaan ini. Tuhan ralit menguji perasaan aku yang lemah ini. tapi aku masih hanyut di dunia yg kepuraan ini. saatku susah, terasa diri di uji hebat olehNya. saatku gembira, aku menadah tangan tanda kesyukuran. tapi, bila aku leka, syaitan laknat mendekatiku, membelai rambutku, berbisik indah di telingaku, memberi semangat, dan aku rebah. aku jadi lemah. aku ikutkan kata-kata dusta itu. sungguh. aku malu dengan Tuhan yang menciptakan aku. aku derhaka padaNya. kenapa aku lemah? kenapa aku tidak tegar? kenapa ilmu akhirat aku tak kuat?

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers