Sunday, June 13, 2010

cherita sedey satu .


inilah anak buah saye yang pertama . beliau paling sulong di antara ank2 buah saye yg laen . chumel kan . hihi . cherita sedey ni pasal beliau lah . hurmmmm

skang beliau form 3 . skolah beliau kat maahad muhammadi . tapi da 2 bulan tak pat g skolah tu . taun ni beliau kene amik PMR plak tu . hurmmmm

saye balik kg tu mak da crite dah sal beliau yang da mula sakit sakit badan . memula sakit lutut , pastu perut pastu sakit semua . ingatkan sakit biasa lah kan . still ag g skolah . tapi ble beliau da mengadu sangat sakit , balik rumah . ye lah , beliau dok asrama . sape nak jaga nnt kan . dan bermula episod sakit dalam perut . panas rasa cam di cucuk cucuk. mama beliau , selaku ustazah suh beliau banyakkan ingat TUHAN , istighfar , berdoa kepadaNYA . ternyata TUHAN mahu menguji lebih lagi . makin hari makin teruk sakitnya . da bawak pegi ospital , tapi diorg ckp tak de sakit pe2 . apakah ? ?

aku balik ri tu , pigi melawat beliau kat umah . memula sampai , beliau cakap "cik su" . tapi tangan tak berhulur . aku pown hulurkan tangan tanda mau berjabat salam . beliau amati aku dalam2 . pastu bru sambut salam aku . tak senyum . bila pandang mak aku kat sebelah , beliau cakap "nenek" . tak juga hulur tangan . sebelum ni tak pernah macam tu . bila kami duduk dekat dgn dia , dia pandang aku tak berkelip . tak bercakap . kenapa mira ? apa yang kamu fikir ?

mama dia ckp , da cukup 7 orang tok bomoh ubatkan beliau . tapi tak tunjukkan kesan positif . malah makin teruk . beliau da mula bukak langkah silat tak tentu pasal . tak bagi orang sentuh . tak nak makan nasik . tak nak mandi . tapi tetap solat . sayangnya , solatnya da tak betul .

skang ni beliau telah di bawa ke Thailand . tuk berubat di sana .

ya TUHAN, ringankanlah bebanan Engkau ke atas Nur Amira ini . sungguh aku tak sanggup tuk melihat dirinya !

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails