Thursday, July 22, 2010

Saya Bersama "Kawan" yang Tak Di sukai

apa , kamu egt kamu di sukai ramai ke ? kahkah . perasaan tol !
eh , ada ke saya ckp cmtu ? saya pown tak suka tau bila orang suka kat saya ni .
huh !!

mang la perasan punya budak kan . pagi ni , xde lah pagi da pon . kol 1131am dah .. lepas je bangun tadi saya mandi then bukak lappy men game sambil sapu umah tetiba je saya terpikir nak story pasal ni lam blog yang ari2 saya jenguk ni ..
saya sebenarnya sangat tak suka bila ada kawan yang tak di sukai saya ni . masalah tu beb . tanak r camtu kan . sangat tak elok ok . tapi biasalah , bukan semua yang kita buat ni betul , sama pendapat . rambut je sama itam , hati lain -lain kan .

saya ni manusia yang tak lepas dari kesalahan gak . sepanjang diri saya di perantauan orang , dah bermacam2 manusia yang saya jumpa . tapi takdelah macam2 sangat pon . ada lagi yang perlu di teruskan . so saya akan berjumpa dengan ramai lagi .

apa yang perlu saya buat bila saya dah terlanjur tak suka orang tu ? masih saya anggap kawan semestinya . cuma saya berusaha tuk elakkan diri daripadanya . mencuba tuk tidak ramah bersamanya . mencuba tuk tidak memandang dirinya . kejamkah saya ?

apa yang dia buat sampaikan saya tak suka padanya ? ada . ada sesuatu yang yang berlaku di belakang saya . someone is talking behind your back, be careful about who you trust . dari dulu lagi saya tak suka kehadiran dia . ya , mungkin dia tak ada niat jahat . saya tak mahu bersalah sangka . tapi dengan apa yang saya dengar dan dia buat , hati saya jelas tak suka padanya . dari dulu lagi . ya Tuhan , jauhilah saya dari sikap sebegini ..

bila keadaan macam ni , saya ingin lari jauh-jauh . tapi saya masih tak dapat lari ke mana-mana . apa daya saya ? bukan semua yang kita mahu akan menjadi milik kita . saya cuba bersikap diam , redha dan bermohon , buangkanlah sikap tak suka saya pada dia dan semoga dia dibukakan hati tuk menjadi insan yang tidak menyakiti orang di sekelilingnya dengan perbuatan dan kata-katanya . aminnn ....
xoxo ..

2 comments:

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers