Wednesday, March 2, 2011

The Story of Nenek

salam sume . memandangkan mata saya masih berkelip2 lagi , saya nak tambah entri la kat cni . ok , ekceli dah nak off lappy dah , tapi tetiba je teringat kat cite ari ahad baru2 ni . asenye baru je semalam ari ahad , tapi upenye esok dah khamis kan ? so so lusa saya cuti . yeayeah !

berbalik kepada ahad tu .. saya kuar gan inchik tunang … dah petang kot coz saya ada kursus kawen .. hihihi .. dah besyar kan saya ? kalian pown kene amek gak tau ! apa ? dah amek ? gud gud . pas balik umah , saya mandi sume , temankan inchik g aquarium sek 2 tu , beliau mau bela ikan .. sebab ade akuarium kosong kat uma . saya tak suka la beliau nak bela ikan , sebab cian kat ikan tu .. kawan takde .. tempat pown sempit .. saya dah bagi ceramah kat beliau , tapi takmo dengar gak .. sobsobsob

then bila dah masuk maghrib , kami pown pegi la port tempat solat biasa .. after selesai sume , saya pegi la kat tempat keta . then tunggu beliau kat lam kete tu sambil berfikir2 .. tengah syok dok pk2 , tetiba je tercongok sorang makcik kat tepi cermin kete .. mak aih , terkejut itik saya . makcik tu pandang saya macam nak tya something je so saya cepat2 bukak cermin .. upenye makcik tu tersesat .. dia carik anak menantunye .. yang beshnye dia langsung lupe no plat kete anak dia .. tepon pown takde .. pastu dia dok cbuk cerita yang kasut dia yang baru dia beli semalam ilang .. so dia berkaki ayam je sambil carik anak menantunye ..

time saya tak berapa nak tau wat ape tu , inchik tunang pown datang .. terkejut angsa plak dia tengok makcik tu .. saya pown suh la beliau antakan makcik tu kat kaunter .. suh pegawai mesjid tu carikkan .. pastu inchik tunang ni baek plak g bagi selipar beliau kat makcik tu .. and dorang pown g la kat kaunter .. tup tup pegawai mesjid tade plak . makcik tu plak beria nak carik sendiri , tapi suh inchik tunang temankan dia .. dia tak abes2 dok bercerita yang kasut dia yang baru beli kat langkawi tu mahal .. pastu 3 kali dah dok gtau yg dia baru je naek kapal terbang tadi , dari langkawi .. anak dia plak namanye ustazah zainab .. ahai !

saya tunggu je lam kete .. upe2nye 1 masjid shah alam inchik tunang g pusing .. last2 jumpe je gan pegawai bertugas .. so beliau tinggalkan makcik tu kat pegawai tu …

pesanan penaja : bawak orang tua g tempat yang mereka tak biasa tolong la jangan tinggal or tertinggal . kesian sangat kat makcik tu . tapi boleh lagi dia nak berlagak kan ?

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers