Monday, March 7, 2011

Kelip Kelip kat Perut


awal2 tadi memang saya ada niat nak wat entri baru , tapi ble dah buka itu ini , sambil tgkt tv , semua tu ilang . then saya ckp lam hati “ saya updated esoklah ye .” suke tangguh2 kan ? tapi , saya teringat petang tadi saya terjanji dengan pembaca blog saya . hadoi . boleh tak jangan berjanji ? saya tanguh2 kan lagi . sampai la saat mahu lelapkan mata . tapi sebelum saya off lappy , saya jenguk balik blog senyum ni . lupe lak nak wat kunjungan balas . tup tup bile dah bukak blog dia , mak aih , byk betul update yang baru ? tak boleh jadi ni . semangat tiba2 datang .. hahahaha

what ? tatau nak ckp ape plak dah ? adoyai … ko ni awer ….. nak kene nih . ok2 , kawan sebilik saya dah lena tido .. tup tup saya terpandang paper bag dia .. ‘protect our fireflies , nature’s priceless treasure.’ . kalian tau moto sape ? itulah tenaga nasional kita .. yang bekalkan elektrik kat kita sume .. sebenarnya sumber elektrik gan air ni semulajadi kan ..

kat paper bag tu ada gambar kelip2 .. aka kunang2 .. pastu ade perahu .. ok , sebenarnya saya nak ckap yang saya juga penah sampai kat situ ok . kampong kuantan kat Kuala Selangor ! chantek sangat . tapi saya sangat takut naek perahu tu . terumbang ambing . takut terbalik je …

lau nak pegi sana , awak2 sume kene pegi petang .. sampai kat sana maghrib baru pat tengok kelip2 kat tepi2 sungai tu .. pastu pakcik pendayung tu akan bawak kita ke tepi sungai tu .. then boleh lah kita tengok kelip2 tu dengan jelas .. chantekk sesangat .. cerah pokok tu sebab ade kelip2 tu .. dah macam kat i-city je .. tapi yang kat i-city tu tak natural kan … nak masuk sana kena bayar tau . egt free ke .. skang sume kene bayar kot .. sosbsobsob

ok , akhirnya saya dapat satu entri sebelum tido . yes yess ! but , esok saya keje . don’t like !

oyasuminasai ..

2 comments:

  1. Sy pernah ke Kg Kuantan tu sekali dan naik perahu.. waktu malam. Memang menakutkan pada mulanya sebab perahu tu serendah air sungai..rasa macam bila2 masa je boleh terbalik...
    Tapi ketakutan tu hilang bila sy lihat begitu banyak kelip2 bersangkutan kat pokok2 tepi sungai sampai ada satu kelip2 tu masuk dalam kocek baju sy...mulanya sy nak ambik, tapi pak cik perahu tu cakap tak boleh ambik, Sultan tak bagi...so sy lepaskan lah...tapi memang menyeronokkan...Takut mula2 saja, tapi kalau pergi beramai2, rasanya ok, takut tu hilang

    ReplyDelete
  2. ade jugak kawan yg takut naek perahu kan . hihihi . a'ah , saya pown same gak . ade kelip2 sesat singgah kat tudung . saya amek tehn letak lam beg . ble dah sampai kat pangkin , kelip2 tu dah ilang . sobsob

    ReplyDelete

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers