Tuesday, November 8, 2011

Cerita Sempena Hari Raya Korban


3 hari tak bukak blog . aku balik kampong , hari raya korban kan . rasanya tahun ni memang kelam kabut banyak banyak . mana taknya , sayang aku cuti 1 hari je . cadang taknak balik , tapi bila pikir pikir balik , rasa macam tak kena je bila tak balik . sebabnya anak buah aku sakit .. boleh gak aku tengok tengok beliau sekali kan ..

aku balik hari sabtu pagi . sebenarnya , kalau di ikutkan hati , nak je ajak sayang aku balik ari jumaat malam lagi . tapi rasa macam serba salah plak sebab sedara aku yang dok sini gak ajak balik sesame pagi sabtu tu . dorang takpe lah kan , ari selasa cuti lagi .. tapi aku balik gak sekali gan dorang .. sebab boleh la konvoi kan .. kalau ada apa apa nanti , senang .. tapi , alhamdullillah . sayangggg kete comel tu !

tapi , disebabkan jem teruk , kami sampai lambat . dah malam baru sampai . esok dah raya . hurmmm , memang penat . pagi esoknya , kami pegi solat raya kat masjid . tak pegi tengok pun orang sembelih lembu . orang orang tua kata tengah preggy tak elok ..

petang tu kami pegi kampung sayang aku plak . kami singgah umah nenek dulu . pastu teruskan perjalanan . satu pengalaman yang menakutkan bila dalam kete keadaan hujan ribut kat luar . pokok pokok kelapa yang tinggi lampai tu meliuk liuk macam nak tumbang . pastu ada pulak pelepahnya yang jatuh pastu kene jalan . menakutkan bila hujan ribut kawasan pantai ni kan .. aku taknak dah balik kampong ujung ujung tahun . boleh tak ?

malam tu ingat nak tido umah kat sana .. tapi tak boleh sebab anak buah aku nak balik .. terpaksa la balik umah mak memalam tu .. lam kul 11pm .. perjalanan menakutkan .. tapi nasib baik hujan dah reda .. aku tertido .. cian kat sayang aku .. kul 1am baru sampai ..

dah pagi esok plak terpaksa berkurung dalam rumah . anak buah aku yang sakit tu asyik nak lari kuar rumah je .. dah lepas zuhur tu , kami bertolak ke shah alam .. sama gak , tetap jem … especially kat karak kuantan .. ingat nak guna jalan alternative , tapi takut sebab kami bertiga je .. dah kul 9pm dah .. akhirnya kami sampai rumah kul 11pm .. penatttnyaa !

1 comment:

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails