Sunday, November 13, 2011

Buah - buahan yang Hampir ditelan Zaman

meh meh sini adik kakak abang ayah mak nenek . aku nak memperkenalkan kalian 6 jenis buah yang jarang di temui di bumi ini .

ya , ini adalah buah buahnya . mesti ada di kalangan kalian x kenal kan apa nama buah ni .. meh meh aku bagitahu .

pepel – kemunting

oren + ijau – cuppu

merah – ceri

ijau tua – katak puru @ nam nam

ijau muda – cermai

unik kan buah buahnya ?

buah buah ni biasanya terdapat ni kawasan pantai timur je .. tu pun sangat sangat jarang di temui .. kadang kadang orang yg asal dari negeri tersebut pun tak tahu wujudnya buah buah ni .. contohnya aku ni . aku tak tahu pun yg kaler pepel tu buah kemunting .. yg lain tahu la .. kehkehkeh

gamba ni di ambil dari sini

yg ni plak buah kekuk . aku ingat nak mengidam makan buah kekuk ni la .. tapi disebabkan takut berputih mata , aku simpan je idaman ni .. takut meleleh air liur baby nnt .. buah cuppu dah dapat makan , tapi 2bijik je .. sedih kan .


1 comment:

  1. kenal buah ceri dan cermai aje yg lain tu mmg tak pernah jumpa

    ReplyDelete

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails