Tuesday, January 3, 2012

30 Minggu untuk tick-tick



hari ni aku ke klinik kesihatan lagi . yang tak best , kene masuk jarum kat pelipat lengan untuk amik darah tuk amik bacaan HB dan kene masuk jarum kat bahu untuk masuk tetanus toxoid . tetanus ni tuk cegah kancing gigi tau . tuk ibu mengandung , di sarankan cucuk sebanyak 2 kali dlm kuantiti yang sama .. adeh , lenguh kiri kanan . selalu kene amik darah je tapi dah 2 x sekaligus ni rasa cam dibuli plak . hai lah misi !

alhamdullillah , berat badan naik dengan sekata .. 2 minggu 1 kilogram .. rasa cam tak pecaye je bila berat aku dah 50kg keatas .. dulu kemain susah nak naek hatta 45kg pon ( zaman anak dara ) .. tenkiu baby umi !

HB pon naek gak .. dah cukup 11 .. harapnya lagi 2 minggu naik la 1 point ke kan .. terima kasih kepada Tuhan kerana mempermudahkan perjalanan hidup ini ..

hari ni dah 30 minggu 4 hari usia kandungan ni . misi pon dah suh aku kira pergerakan baby .. anak umi nanti gerak tau ? umi dah tak sabar nak tick tick ni . gerak kasi lebih sikit . jangan buat umi risau okeh ?

kalian nak tau tak tips tuk kurangkan keguguran rambut dan melebatkan pertumbuhan rambut ? meh aku bagitau . jawapannya korang kena mengandung okeh ! dah tak payah nak risau-risau tukar syampu ke , buat rawatan ke apa .. sebab time kita pregnant , rembesan hormon dari uri yang menghalang keguguran dan melebatkan rambut .. patut lah rambut aku takde yang gugur dah .. pastu dah makin lebat .. rupa-rupanya sebab baby umi ye .. tenkiu baby umi sayang !

p/s : yang tak leh tahan , bila aku bgtau kat inchik suami , boleh dia respon cenggini “ kenalah selalu pregnant .. kehkeh” OMG !

2 comments:

  1. betul..rambut saya memang da lebat, bila mengandung, lagi la bertambah lebat. bulan lepas pi cuci rambut kat salun. owner kedai tu kata "lebatnya rambut.." abes setengah botol shampoo dia buat cuci rambut saya.hehe..

    ReplyDelete
  2. kann .. rambut sy sebelum ni nipis je .. time preggy ni je yg merasa ade rambut yg lebat gan tak gugur .. eheh

    ReplyDelete

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers