Tuesday, January 3, 2012

New Year di Cameroon ?


antara binatang yang aku jumpa di sana bersama model

selalu bukak blog , tapi tak de jugak entri baru . haiyaaa ..

okeh , nak bercerita juga di sini . 31 disember 2011 lepas , aku bersama inchik suami dan keluarga telah mengharung perjalanan yang cukup mendebarkan menuju ke Cameroon Highland pada 8 pagi itu .

yang sebenarnya aku tak berapa suka nak pergi sebab keadaan diri yang berbadan dua ini tapi bila di timbang tara belah inchik suami , rasa serba salah juga lalu aku mengiakan saja . kesian baby Adam kan .. maafkan umi ye sayang ?

kami check in jam 2 ptg dah . dah lepas lunch hujan turun mencurah curah kabus terus menyelubungi bumi Cameroon . dalam hati , alhamdullillah , boleh la aku rehat je lam rumah . hahaha

tapi kul 4 ptg kami kuar jenjalan .. maghrib tu balik rumah .. malam tu dinner then tgk tv jap terus tidur .. sejuknyeee …..

esoknya pagi pagi lagi breakfast then check out .. pegi jenjalan lagi .. antara tempat yang kami pegi mardi , tea bharat , bee farm .. tu je lah kot .. on the way balik singgah lata iskandar .. makan makan ..

aku suka gak lah kat lata iskandar tu … tapi masalahnya tempat parking kete tak ada .. lepas tu terpaksa parking kat tepi jalan je .. dah la selekoh .. sangat bahaya .. kedai kedai kat situ pon tepi jalan gak .. dorang jual pon barang barang best .. contohnya barangan perhiasan yang di buat dari rotan .. chantekk .. pastu buah buahan .. goreng goreng ..

kat Cameroon tu takdelah yang menarik .. rasa cam boring je sebab dah banyak kali aku pegi sana .. rasa cam takde apa apa .. cuma udara je yang sejuk dan segar ujung ujung tahun 2011 ni ..

yang sebenarnya lagi , aku tak suka jalan kat sana .. dah macam ular dah .. dah la kami ikut tapah .. kat highway tu mang la straight je ..tapi bila dah nak pegi tanah rata , hambek ko pening semangkuk .. bebudak pon dah muntah muntah ..

sepanjang jalan tu ada la bangsal bangsal yang jual madu .. rebung buluh .. petai .. akar kayu .. buah durian .. rambutan .. manggis .. tapi mahal .. aku pon pelik kenapa mahal .. padahal dorang amik dari hutan jugak .. cuma upah kos kudrat je .. sume tu hasil hutan je kan .. mahal sangat la beb ! kechiwa .

ni entri yang aku post dulu dulu pasal cameroon ni ..

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers