Friday, December 23, 2011

Cream Puff Tersedap dan Terb***k

aku suka la jugak masak memasak ni ..

hari ni aku buat cream puff . saja je try dari dok saje saje tu kan . boleh makan . lagipun butter lam peti ais tu dah berbulan . nasib baek tak expired lagi .

yang sebenarnya , aku tak penah makan cream puff . aku cuma penah tengok je . kat kedai roti , kat dalam internet .. tapi aku rasa lah mesti sedap kan cream puff ni ?

so aku pon amik keputusan tuk buat cream puff petang ni . punya la gigih search kat pakcik google . ada banyak betul resepi . aku pilih yang terbaik dan tercantik . tapi hasilnya terhuduh dan tersedap .


inilah cream puff aku . kahkahkah

eh , don’t judge my cream puff by its cover okeh !

tu handmade .. mestilah udoh .. dah la first time .. piping bag pon xde .. aku pakai plastik beras je .. yg inti tu plak aku men taruk taruk je lam rotinya .. dah malas dah nak pakai plastic beras tu lagi . nanti taun depan aku nak beli piping bag !!!

pelik tak inti kaler pink strawberry ? ape nak peliknya .. aku pakai susu perisa strawberi .. hihi .. sebab lam peti ais ada susu tu je .. baek aku habeskan .. esok dah nak balik kampong pon .. memula ingat nak pakai susu anmum materna tu .. tapi lupa plak susu tu perisa coklat .. tu yang aku pakai susu dutchlady ni je .. kreatif tak daku ??

eh , sedaplah … cuma inti tu keras sikit sebab terlebih sesudu kastard .. pastu rupa dia memang tak menarik lah kan .. aku tade seni lam piping piping ni .. seni kacau kacau rasa rasa tu ada la sikit sikit .. heheh

esok pagi kami nak balik kelantan . nak buat solat hajat .. nnt isnin baru bleh buka balik blog ni .. daaaa …

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers