Wednesday, December 21, 2011

Lagi 200gram Saja



isnin , 19 november 2011 adalah hari untuk aku ke klinik kesihatan , scan perut buat kali ketiga setelah genap 28 minggu usia kandungan ini ….

hari tu jugak lah kami tahu jantina baby kami .. hooyeah !!

alhamdullillah , kami sampai kul 740am amik nombor then kul 930am baru dapat jumpa doc .. dalam sejarah sebab selama ni selalu pegi mesti kul 1100am dapat jumpa doc .. tau kenapa ? sebab cuma scan sahaja . selalu kena amek darah gan urin sekali ..

time scan tu doc cakap baby aku ni kecik .. pastu songsang .. beliau suh amalkan tidur mengiring .. alahai , macam mana aku nak lena kalu kena mengiring ni ? sungguh aku tak biasa …..

bila aku balik rumah , capai buku panduan kesihatan hamil .. rupanya 28 weeks ni patutnya berat baby about 1.1kg .. tp baby sayang ni baru 900g .. mana nak dapatkan lagi 200g .. tulung !!

tau tak , time usia kandungan ni 3 bulan lagi aku kena pegi kk 2 minggu sekali … sedih kan ? sebabnya hemoglobin darah ni rendah .. aku ni kiranya anemia in pregnancy .. bila dah masuk 6 bulan lebih baru kandungan hb ni naik .. sedikit demi sedikit .. berat badan pon naek 1 kg tiap 2 minggu .. alhamdullillah ..

tapi hb ni masih bawah tahap jaga jaga sebab tak sampai 11 lagi .. insyaAllah next 2 weeks kot .. yang penting aku kena jaga makan bebetul .. dulu time anak dara makan ikut suka je kan .. wahahah

hari ni hari yang merisaukan bila baby sayang ni tak aktif gerak mcm selalu .. tak tahu lah kenapa .. bila aku gerak gerakkan perut sikit beliau bagi respon satu pergerakan je .. kenapa sayang ? marah umi ya ?

1 comment:

  1. sweetnya..nak rasa jugak..good experiences..nanti cerita lagi ya?

    ReplyDelete

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails