Saturday, April 21, 2012

Hari-Hari Bersama Muhammad Adam


macam tak pecaya je aku dah bergelar ibu . diam tak diam dah ada anaknya kamu ? alahai , hidup .

bila tengok Adam tido dengan tangan mendepang , dada mendabik , rasa bangga dengan diri sendiri . berjaya mendapatkan seorang anak dengan jayanya walaupun pelbagai rintangan yang melanda .

Adam tak banyak karenah pon . asal bagi dia cukup susu , dia mesti dah ready nak tido . mata pon pejam rapat , badan pon dah lembik semacam . kalau dah macam tu , buatlah apa saja , Adam dah tak ambik kisah .

lau dah terlanjur tido , 3 jam selepas tu beliau akan bangun . nak topup susu . itu kalau lenanya tak terganggu . tapi kalau beliau tak selesa , setengah jam lepas tu dah merengek-rengek . sabar je la kan mak dia ni .. heheh

lagi satu , Adam ni suka menggeliat . dalam sehari 60 kali kot . eh eh , melampau plak sampai 60 . tadelah , tengah minum susu pon Adam bleh menggeliat . apakah ??

kalau di bedung , lagi cepat dia nak bangun . aku kesian je sebab kalau di biarkan tangan tu , beliau asyik terkejut-kejut je .. tangan tu mesti naek-naek keatas . riso . tak lupa jugak beliau selalu mengigau nangis . nangis dengan mata terpejam . nak kena tepuk-tepuk dulu baru leh sambung tido . Adam mimpi ada orang usik Adam ya ? meh ummi cubit kuat-kuat  .

inilah Adam aku . 

time mandi Adam lah yang paling baek . diam je . kalau tengah nangis tu , aku angkat pegi bagi kat mak suh mandikan , mesti beliau diam bila dah rasa air . heheh , kantoi tak reti mandikan Adam lagi . ahaks . Adam lembik lagilah , tak berani . aku ni kasar orangnya .

yang kedua baek , time tukar pampers gan basuh yak . mesti Adam diam terus . pastu dok ralit tengok orang yang tengah basuh yak dia . Adam nak bagi upah ya  nanti Adam besar ? yesss , dapat upah basuh yak lah ummi nanti . heheh

yang last , ummi nak mintak maaf gan Adam banyak-banyak sebab susu ummi tak banyak sampai Adam tak cukup . jadi ummi terpaksa bagi Adam susu formula . dalam masa yang sama , ummi tengah usaha moga Allah cukupkan susu ummi tuk Adam . dah abes susu Anmum ni , ummi nak minum Horlicks plak .

p/s : aku rindu sangat nak solat gan mengaji macam dulu-dulu .

3 comments:

  1. kite pon dl topup ngan susu fm. pastu jgn lupe pam tau. kalu da bnyk2 kali pam nnt insyaAllah susu pon bnyk. kite xdela dpt bnyk sgt, tp Alhamdulillah ckp la sufi nk minum sehari.

    ReplyDelete
  2. ciksuen: ouwh kena pam ya . x sakit ke nipple lau pau selalu tiap2 hari ..
    puan sue: bulat eyh .. heheh

    ReplyDelete

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails