Friday, April 20, 2012

Dah Dewasa Baru Kenal Hospital .


 ini HTAR
ini HUSM

sejak bergelar ummi ni , entri rasa cam emosi lebih je kan ?

sebenarnya tiga entri terakhir tu di karang ketika aku kat kampong . pepaham je lah , bila kat kampong ni , bahasa aku jadi jiwang-jiwang sikit , kena gan suasana kampong lah . terbuai-buai . bila dah balik sini , aku taip la balik . malas dah nak karang ayat len . eh , yang penting ada isi kan ?

nak bagitahu 1 rahsia besar . aku sebenarnya tak pernah pegi mana-mana hospital semenjak dari kecik sampai lah besar . alih-alih bila dah hamil , aku tak dapat lari dari hospital . pestime aku masuk hospital time aku peknen 3 bulan tu lah . kena admit ward sebab tak cukup darah kat hospital ampuan rahimah tu . punyalah jakun .. pestime gak lah aku kena duduk kat kerusi roda tu pastu kena tolak dek atendan hospital masuk lif dengan orang awam sekali . punyalah malu .. time tu aku pakai baju kurung kedah , baru balik inteviu . hahahah .

kali kedua plak ada aku cite kat entri ni . time ni aku dah rasa cam senior la sikit . tapi bukan kat HTAR dah , ni kat HUSM . time ni aku selamba je masuk ward tak bawak baju . alih2 pihak spital tak sediakan baju pink tu pon . kenapakah ? pelik-pelik . aku macam tak puas hati la . sebabnya , kat HUSM ni punyalah mahal bil dia .. tapi baju dorang tak sediakan pon . makan pon punyalah tak besh . memang tak leh lawan HTAR .

kali ketiga , HUSM lagi . time ni dah jadik super senior dah . admit wad yang sama , misi-misi pon dah kenal dah , sekali jumpa ag patient yang sama . kira kenal otai lah . pastu jumpa plak sedara jauh-jauh belah suami yang memang dah 2 minggu lebih dok dalam wad tu .

tapi memang lagi sekali tak leh banding gan HTAR dorang punya misi service . terbaik ! kat HUSM ? hampeh . yang sakit makin sakit . yang tak sakit mesti sakit . dah la misi-misinya yang berabad punya . sabar je lah bila dengar dorang yang suka borak-borak pasal makananlah , aktiviti harianlah , mengumpat-ngumpatlah sambil wat keje . muka kelat je manjang .

lagi satu , kat HUSM , kol 800am aku dah boleh discharge . tapi kul 1 baru dapat balik . apakah ?? tapi kalau kat HTAR , on the spot misi dorang carik doctor suh sain . bukan nak halau , tapi patient gak yang teruja nak balik cepat kan ? 

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers