Saturday, May 5, 2012

Balik Kampung vs Breastpump


esok pagi kami akan bertolak ke Kelantan !

ikutkan hati kecil aku , aku taknak balik lagi . ye lah , Adam kecik lagi . masuk ni , dah 2 kali la kami susahkan Adam . perjalanan jauh ni .. aduyai . nak naek flight ? belum mampu lagi .. maafkan ummi ye Adam ..

tapi apalah daya aku nak membantah ? cuti inchik usband pon minggu ni je , sempena 1 mei ni . nanti bila lagi nak hantar mek balik kelantan ? takkan nak suh naek bas kot .. nak je aku usulkan , takpe lah , biar aku tinggal gan Adam je kat umah tuk  3 hari ni .. macam la berani kan ? ahaks

balik ni , aku nak beli breastpump . tak kira walau apapun yang terjadi . aku kesian sangat kat Adam bila beliau nangis tak cukup susu . terpaksa bancuh susu formula . tiap kali bagi susu formula , aku rasa bersalah sangat-sangat . sepatutnya Adam minum susu aku je .

dah aku usahakan , makan makanan yang boleh menyumbang penghasilan susu , contohnya lobak putih , minum susu anmum , horlicks , nestum , kurma , minum air , tapi tetap sama .. ya Allah .. berat sungguh dugaanMu ini ..

2 hari lepas , aku beli supplement . trial set dari shaklee . aku dah telan ubat ikut instruction . Adam pon memang aku selalu direct feeding , tapi sama je .. bila aku pam pakai tangan , tak sampai 1 oz pon .. rasa down sangat . Adam pun , sejak aku selalu bagi fm , beliau hisap macam tanak hisap je . mungkin sebab selalu bagi botol susu . pastu , bila susu tak keluar , beliau pon nangis .. terpaksa bagi fm .. aduyai !

ini entri terlepas tarikh . 
27 april 2012

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers