Wednesday, November 28, 2012

Mengajar Tuisyen

masuk hari ni dah 2 hari daku start mengajar tuisyen 3 beradik jiran dekat dengan umah daku . huhu . 

tetiba je daku jadi chekgu sambil jaga anak . nasib baek la Muhammad Adam tak meragam sangat . daku ajar sambil riba beliau . kejap je , budget masa dalam sejam , tapi selalu terlebih setengah jam . tahu kenapa ? sebab dorang kan 3 beradik ! mana sempat nak ajar sorang -sorang dalam masa sejam , dah la memula tu kena ajar ngaji dulu .. tapi hari-hari la kena mengajarnye ..

yang paling kecik , taun depan masuk darjah 5 paling banyak kali kena suruh baru dia buat . aduyai ! yang kedua pulak selalu buat muka masam kalau daku tegur dia salah buat . ada aje jawapannye . yang sulung okey , no problem .

kekadang daku ada gak tersalah ajar dorang .. haha . otak daku dah berkarat .. dah 10 tahun tinggal zaman sekolah ! harapnya esok lusa dah takde yang salah lah ye ..


No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails