Thursday, May 9, 2013

Perjalanan Balik Membuang Undi

3 mei 2013 kami bertiga balik kelantan untuk menunaikan tanggungjawab sebagai rakyat , iaitu membuang undi ! 

kami balik dengan bas okeh . bas sepatutnya jam 9mlm , tapi 930 baru sampai . malam tu sangatla ramai orang kat bustand tu sampai taktau nak lepak tunggu bas kat mana . suasana  meriah lebih daripada nak raya pose je . sibuk betul .

first time naik bas dengan si kecik Muhammad Adam . ya ampun , sangatla aktif . tak duduk diam langsung . daku budget bile naik bas , aura rasa nak tidur tu terus la melekat kat beliau . semat dalam hati je la . Adam tersangatlah agresif ! dalam bas tu suara beliau je . daku paksa tidur pon taknak . kejenye nak turun bawah kerusi je .

dah lama-lama sikit , baru la nak lelap matanya . tapi bila dah lelap , asyik tersedar je . bila tersedar mesti menangis kuat . ditakdirkan malam itu juga jalan tersangatla sesak .. jam 1230am kami kat gombak lagi .. sepatutnya dah masuk raub pun time tu .. ya Allah , memang mencabar sungguh .

daku kebiasaanya sampai rumah dalam jam 3am camtu boleh extend sampai 10am . husband daku pulak sampai kota bahru jam 2pm ! punya la lemau .. dengan bateri npon kongnye .. memang pengalaman balik mengundi ni tersangatlah meremangkan bulu romaku .. sumpah taknak balik dah dengan bas bersama anak kecik umur setaun !

si burung tiong

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails