Monday, August 19, 2013

Cerita Balik Raya

selamat hari raya !

raya tahun ni memang lama betul kami cuti . 2 minggu u . sampai boring dok lepak kampung tu . sudahnya ongkosnye kureng , so xdapek la nak berjimba dengan keluarga . sosob .

kami balik kg 4 hari nak masuk syawal . lepak rumah mak aku 2 hari , lepas tu lepak rumah mak mentua 2 hari selebihnye sehinggalah hari raya ketiga . sedih sangat di pagi raya sebab tak dapat beraya dengan mak aku . ditambah pulak mak beraya dengan keluarga abang aku je , sebab kakak beraya rumah di rumah mak mentua jugak tahun ni . dah la kena tunggu hari raya ketiga pulak tu . sampai rumah mak , dah 4 syawal . esoknye ada kenduri sepupu lelaki aku so kami ikut je rombongan pihak lelaki . malam tu balik rumah mak mentua pulak dah , sebab 6 syawal kenduri sepupu belah suami pulak . malam kenduri tu jugak , balik rumah mak aku , sebab esoknye ada kenduri sepupu aku . mesti korang ingat dekat je kan . jauhh .. kota bharu - gua musang , gua musang - kota bharu , kota bharu - gua musang . dalam 200km setiap satu perjalanan .

lepas kenduri , so kami baru la dapat jenjalan beraya rumah sedara mara belah aku . kuih raya pun dah habis .. makan baulu je la jawabnye . sedih betul . hari ahad kami kembali ke shah alam .. rindunye kat rumah oi oi !


ini gambar bosan . lepak bilik pengantin dengan  ipar duai . Adam cranky betul on that day . geram aihhh

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails