Wednesday, October 16, 2013

Beginilah Muhammad Adam

assalamualaikum ..
lama tak update pasal anak terunaku yang hensem bangat ini .. kihkih

muhammad adam kalau hari cuti abinya mesti tak layan aku .. tup tup bila tengok aku baring mesti terkam nak susu je .. kalau pegi mana-mana tak ingat langsung dah kat aku ni . pandang pun tak .. ralit sangat dengan benda baru . kalau kuar pegi rumah sedara , dok kacau orang je la kejenye . bila dah makin ramai yang melayan dia, makinlah dia tak kenal aku ni . kalau aku tangkap pun , menggelupur mintak lepas . tapi bila masuk kereta, baru ingat aku .. tu pun sebab dahaga . sedihnye .....

mulut tu tak berhenti .. ada aje dia nak cakap . maklumlah , dah pandai membilang .. yang paling dia pandai kira sampai sepuluh . tapi tak sebut pun nombor satu . terus pegi no dua . kalau one two three , lepas three , terus pegi ke six . kalau abc tu , tak tertib lagi .. alif ba ta hampir tertib turutannya . agak-agak bosan , membilang je la kejenye ..

kalau jumpa bahan bacaan , mulut potpet konon membaca . pandang lama-lama kat buku , pastu mengomel . bila kite pandang dia , terus sipu-sipu malu . tapi makin galak membaca . kalau dengar kite nyanyi , dia pun nakk jugak .. menyanyi la pulak .. kalau dengar azan , terus tekup telinga pastu azan jugak .. perkataan yang paling panjang dia pandai sebut adalah assalamualaikum .. tapi jarang2 menyebutnye ..

suka sangat buang barang kat bawah melalui tingkap . tempoh hari , buang botol air , tutup kepala aku . takde maknanye aku nak g kutip kalau dah jatuh dari tingkat 3 . malas nak kuar pegi ambik . jatuh atas bumbung tingkap jiran bawah la jawabnya .. 

begitulah muhammad adam . adam nak adik ye ?


No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers