Monday, December 2, 2013

Ada Hikmahnya . Percayalah .

assalamualaikum ..
erk , hai uolls ..

aku sempat kerja 2 hari je .. sebabnya si kecik muhammad adam demam .. tak sampai hati nak tinggal beliau dengan neneknya .. hari pertama tinggal dah berubah habis .. diam je .. belek mainan tepi dinding je .. pastu tertidur sendiri .. kesian je aku dengar cerita mak aku .. susu pun tanak minum .. dok pegang botol susu tu je memanjang .. tidur pun 15 minit je ..

hari kedua tinggal pun sama .. diam je .. aku balik petang tu , badan panas .. kesian betul anak ummi , dah demam rupanya .. esoknya aku tak pegi keje dah .. tak cukup kental hati aku nak tinggalkan dia lagi . dah siap demam2 lagi .. pastu selalu sangat menangis ..nasib baik la demam tu tak teruk .. agaknya kalau aku pegi jugak keje esoknya , mesti makin teruk kan ..

aku memang dah ready nak keje , tapi keadaan yang tak benarkan aku kerja lagi .. lagipun , tempat keje tu walaupun dekat ,tapi jalan dia teruk sangat . tak bertar pun .. lubang-lubang pulak tu . tambah2 musim hujan ni , berlopak je airnye . kesian pulak kat kereta tu kena melasak tiap2 hari . 

mungkin ada hikmahnya di sebalik keadaan ni . aku redha .. mungkin belum tiba masanya lagi . kita hanya merancang , Allah yang menentukan . terima kasih ya Allah , kerana sentiasa bersama kami ..
sesiapa nak cuba tudung segiempat corak paisley yang tak crowded mcm ni , boleh mesej/wasap/wechat 0173159003 ye . warna yang tinggal pink , turqoise dan biru .

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails