Tuesday, February 18, 2014

Siapalah Kita Tanpa ALLAH

larut-larut malam macam ni sepatutnya aku bertahajjud .. sedih dengan diri sendiri , masih membiarkan syaitan bermaharajalela .. seumur hidup aku sampai malam semalam , tak pernah aku buat solat tasbih seorang diri lagi .. selalu buat dalam qiyamulai time sekolah dulu je ... ya Allah .. sombongnya hambaMu ini .. 

aku sebenarnya tetiba teringat 1 rezeki yang aku dah dapat , tapi di tarik balik dalam masa yang sama . dah dapat kat tangan , tapi hilang . aku sendiri tak tahu ke mana menghilang . hilang tanpa dapat dikesan . mengikut logik , mesti ada sebab dan akibat . tapi kali ini , hilang dan terus menjadi tanda tanya sampai ke saat ini .

sungguh , ketentuan Allah ini maha hebat . segala yang ada , kepunyaaNya . kita yang dapat ni , cuma pinjaman . sampai masa , Allah akan ambil balik . termasuklah kita . dari Dia kita datang , kepada Dia kita kembali . dengan apa cara sekalipun . kita cuma merancang , Allah yang menentukan . setiap ketentuan itu , itulah yang paling terbaik untuk kita . 

kita selalu merancang untuk hari esok , lusa , tulat hinggalah ke hari tua . tapi itu cuma angan-angan . semua yang berlaku , dengan izinNya . semua gerak hati kita , adalah dengan kuasaNya . tak perlulah nak bangga dengan diri sendiri , atas semua keputusan yang di ambil . tanpa bantuan dari Allah , kita bukanlah siapa-siapa . 

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails