Saturday, October 3, 2015

Akikah Kami

akikah abang long dan zulaikha akhirnya langsai pada hari raya korban tempoh hari.
selesai sudah akad sunat kami dengan Allah. alhamdullillah segalanya dipermudahkan.

daging akikah di masak oleh keluarga belah suami. rasa manis tu macam tak ada.  hadirin yang hadir pun golongan pertengahan. rasa macam tak sampai. namun aku berdoa agar ibadah sunat kami ini diterima.

malam tadi zulaikha merengek sepanjang malam. mataku jadi mata panda dah. badannya merah dan gatal. allergik agaknya. petang ni dah ok. adam pulak bangun pagi tadi terus cakap "saya demam". sebelum masak, aku bagitau dia " ummi masak nasi sup ye". dia jawab "nak nak". sekali dah masak, makan 2 suap je. tak menjadi agaknya nasi sup aku. alih2 nak makan nasi lemak pulak. ahai anak.

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails