Sunday, December 27, 2009

Kasih Sayang

8 disember 2009, 1:52 pm, rumah ibu



Bercakap pasal sayang, kasih dan cinta. Hurmm.
Dulu, aku ingatkan 3 perkataan itu sama maksudnye. Aku sendiri keliru. Dan bila aku di tanyakan bezanye, aku cuma jawab, mane ade beza kan. Benda same je kot. Huhu. Itu dulu.
Jam ini, aku berpegang. 3 benda itu sgt berbeza. Mengikut aku, sayang itu tuk orang yg sentiasa kita ingati. Kasih itu tuk orang yg sentiasa kita pergi kepadanya. Cinta itu tuk Tuhan kite, yang kte harapkan rahmatNya.

Di antara ketiga2 itu, yang paling tak dapat di tandingi adalah cinta. Cinta kita utk Ilahi. Dan jgn lah cinta itu suami kita. Suami hyalah layak utk disayangi. Dan seharusnya dia perlu menyayangi kite. Kasih kita hanyalah tuk keluarga kita.

Aku tau, ramai yg kata aku salah. Tapi, xpe lah. Aku punya fikiran ini tak dapat di ubah lagi. Lainlah ajaib dtg mengubah fikiran aku. Itupun aku perlu perhatikan lagi dunia ini. Aku hormati dia punya kata2, aku takkan sedia tuk berdebat dgnnye pasal benda ini. Bagi aku tak perlu. Byk lagi yg perlu kite debatkan. X usah lah buang masa dgn 3 perkataan ini. Yg penting kite faham ape yg kite tahu.
Aku tak dapat bagi ulasan lebih pasal 3 perkataan ini. Hati aku ketandusan kata2 sekarang. Aku perlu sambung di lain hari. Maaf.

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers