Monday, May 17, 2010

Sudah Ditakdirkan !


*ketika aku bersama harta dunia


subhanallah, rapinya penentuan-Mu Tuhan ! telah Kau ciptakan aku dari air mani seorang ayah, telah Kau lukiskan gambaran kehidupanku, telah Kau aturkan perjalanan hidupku.


ketika melihat diriku, aku kagum akan aturan hidupku. masa depanku. masa undurku. Kau sinambungkan dengan gerak hati ku. Kau serasikan aku dengan dunia ciptaan-Mu. Kau mengujiku dengan ujian-Mu yang telah berada di tangan-tangan pembantu-Mu ketika aku masih enak di buai mimpi yang Kau juga ciptakan di dalam perut ibuku.


sungguh hanya Engkaulah yang tahu segalanya tentang diriku. apalah dayaku untuk lari dari takdir ini. aku sendiri terikat pada-Mu. jelas, jika aku mendekatkan diri pada-Mu, akan Engkau bukakan pintu hatiku untuk meniti garis-garis yang telah Kau lakari di masa depanku. tapi jika aku terleka seketika dengan bisikan-bisikan syaitan, jauhlah aku dari garis itu maka gagallah aku dari ujian-Mu. aku mohon, dampingilah aku selagi aku sentiasa bersama-Mu. bimbinglah aku untuk meniti garis kecil ini..Amin..





No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers