Tuesday, August 17, 2010

Bazar Ramadhan Besh !


wah , start ari first kita berpuasa , hampir tiap hari saya berkunjung ke bazar .. maklum kan , saya ni anak rantau .. so saya tak berapa suka tuk memasak di rumah dek takde barang basah tuk di masak coz time g tesco tatau nak beli ape then balik tangan kosong ... kah kah kah ..

ok , sbenarnya saya tak suka tuk memasak di rumah sewa sebab saya tak berapa suka gan dapur umah tu . hahahahaha .. biasalah , bile dah dok reramai ni ade2 je lah benda yang kita tak suka berlaku . saya amik keputusan tuk berbuka di luar sahaja . tambah2 lagi saya tak berapa masuk ckit gan dak2 umah ni .. ntahlah ... saya lebih banyak diam . diam diam diam diam je ....

dan di sokong oleh jadual kerja saya yang kejap morning kejap afternoon ni .. dulu time saya tak kerja ag saya memang tiap2 hari masak .. tapi bile dah keje ni saya liat banyak ... hahahaha ..
tapi , saya teringin doe nak masak ! p/s : cepat kawen ye ..

bazar ape je yg saya pegi ? ari first pose saya g stadium 13 . sangat tak besh ! sume tak menarik langsung ! last2 saya beli nasi beriani lauk ayam . tak sedap pown ......

ari kedua saya g bazar kompleks pkns . tak besh jugak ! sume makanan tak menyelerakan kecuali cempedak goreng kegemaran saya ! hahahaha .. saya beli nasik kerabu kat 1 kedai kelantan tu coz ada lauk kegemaran saya yang mengingatkan saya pada mak ! korang panggil ape ? lau kami , kami namakan ia "teresek" .. pedas sangat ! tapi shedap punye ...

then begitulah seterusnya sehinggalah hari cuti saya menjelma , saya pegi ke bazar ramadhan kat putrajaya .. dan bermulalah kegilaan saya tuk membeli semua juadah tuk berbuka di situ ! sangat menyelerakanlah maknanya ! mang dari pagi lagi saya dah bgtau kat insan saya sayang nak berbuke gan ayam golek .. tapi bile dah sampai bazar kat cna , ayam golek terus tenggelam tapi saya tutup mata tuk makanan laen so dengan rela beratur tuk membeli sebelah ayam golek .. tatau lah sedap ke idak coz saya tak pernah beli ayam golek kat bazar laen ... yang menjadi masalah adalah kat cna ada banyak kuih muih lauk pauk goreng2 yang menaikkan nafsu makan saya ! tapi saya tak terpedaya pown .. hihi .. nanti ade mase saya nak g cna beli cendawan goreng , laksam , putu mayam , nasik kerabu , ayam percik, bla bla , bla bla dan sebagainya .. sekian terima kasih !

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers