Wednesday, September 1, 2010

Saya Tekanan


minggu ni saya tak siuman .
contohnye ; saya ambik jalan singkat , ponteng keje , menjerit2 , kaco owg , dan yang paling teruk , solat tak cukup 5 waktu !!

saya bengang minggu nih . banyak bende yg datang bertimpa2 . saya jadi lupe pada Tuhan . tambah2 lagi saya tak di benarkan solat dan puasa .

bila dah jadi macam ni , benda2 yg dah tertangguh , tambah tertangguh lagi , dan datang lagi benda yg baru dan perlu di tangguhkan lagi . wargggghhhhh , saya dah tak mampu nak berdiri lagi !!

sume nak kene setel secepat yg mungkin . tapi perlu tangguhkan lagi kerna 1 perkara sahaja !

sabarlah . ingat pada Yang Maha Kuasa . segalanya dalam penentuan Dia . kita hanya merancang . mungkin di sebalik kesakitan ini terselit sedikit kegembiraan . sila tipu diri sendri tuk sementara waktu . jangan bertindak bodoh . kamu punya akal fikiran . jangan bertindak bodoh !

3 comments:

  1. sabar yang... bile time stress tuh, try elak dr jmp org bt sementara... tarik nafas panjang2, lepaskn slow2... istighfar... tgk cermin dan senyum... jgn pk ape yg stress tuh.. tenang dulu... insyaAllah bile dh tenang, lps satu2 prob tuh bleh settle.. one at a time...

    take care, dear!

    ReplyDelete
  2. terima kaseh awak ! saya sedang cuba tuk tenang dan sabar . ini baru sikit kan ? saya dah separuh mati . khabarkan pada hati agar lebih kuat ! terima kaseh nasihat berguna itu ..

    ReplyDelete
  3. xde prob... sbb sy slalu gak cemtuh... cam arinih, stress sbb ader harapan cuti yg sy apply sehari sblm raye tuh mcm xlulus jer.. (walhal satu hari tu je sy apply cuti..) tp sy gembirakn hati sendiri... td kuar buke kt luar ngan housemate, ajak dia teman beli filter paip air, pehtu bile dia capai lampu kelip2, sy lak capai pelita.. pehtu xpasal je kitorg round lukut nih carik minyak tanah... lik, pasang sume tuh, br terasa penat... tp hati sudah gembira... (^_^)v alhamdulillah....

    ReplyDelete

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails