Tuesday, October 19, 2010

Tetapkan Hati Ini Pada ILAHI ..

minggu ini sangat ketara putaran hidup aku . seolah - olah aku jauh dari pengawasanNya . seolah - olah aku ini di abaikan . segala perbuatan , pemikiran , kelakuan .. ahh , semualah ! aku seolah - olah tak dapat merasai kehadiranNya .

sebenarnya semuanya terletak pada mata hati aku . aku yang menjauhi Dia . aku yang telah melupakan Dia . aku juga yang telah menjauh dari dia .

kepada sang hati , jangan kau pergi jauh dariNya . kau tak mampu untuk berdiri tanpaNya . kau tak mampu untuk hidup tanpaNya . kau takkan !

berjanjilah hati kepada diri , aku sangat memohon . berjanji bersaksikan semua , yang kau akan sentiasa mendekati Dia . yang kau akan sentiasa mengingati Dia . yang kau akan sentiasa mencintai Dia . yang kau sentiasa mengutamakan Dia .

“carilah hatimu sewaktu membaca al-Qur’an, jika kamu tidak temui, maka carilah hatimu ketika mengerjakan solat…seandainya tidak temui juga, carilah hatimu ketika duduk tafakur mengingati mati, jika tetap gagal menemuinya…berdoalah kepada ALLAH, pintalah hati yang baru…”

“ketahuilah dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang.” (surah ar-Ra’du:28)

lalu ingatlah; hati yang lapang dan tenang bertitik tolak daripada saratnya muatan IMAN

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers