Wednesday, January 12, 2011

Ah , Dia Datang Lagi ..


apalah yang mampu saya buat , bila sakit yang sangat sinonim dengan hidup saya datang menjengah lagi ? letak ubat ? ntah , saya bukan tak mahu nak sapu ubat . tapi saya rasa macam tak de beza apa2 . memang saya ada ubatnye .. oral aid tu .. mang sangat pedih kot lau letak dia kat tempat sakit tu . ase cam nak menjerit je . berair2 lam mulut nanti . dan skang pown saya sedang menutup mulut kuat2 , sebab baru pas letak . hurmmmm

dah hampir 2 minggu saya sakit . pedih . cakap pown selalu tersyasyul . terutama yang melibatkan huruf s . ahai , sabar je la lau ade yang ketawakan saya . dah cukup asenye saya mengadu kat kawan2 , ape je dorang leh wat ? keciannye .. wah , besarnye .. eeee pedihnye ... dan skang saya sedang mengadu kepada awak2 sume .. tapi saya gak yang rasa kan ? berat mata memandang , berat lagi bahu memikul .. sobsobsob

hidup ini perlu ada sakit . kerna sakit itu yang mengingatkan kita pada Tuhan . hidup ini perlu ada susah . kerna susah itu yang mendekatkan kita pada Tuhan . tak adilnya kita kan , time senang kita lupa2kan , time susah kita ingat2kan . walhal sume itu datang dariNya . ingat , Dia tak bagi harta pada kita , tapi Dia bagi rezeki .. bersyukurlah !

1 comment:

  1. btol tuu ..~ klw tak.. tak mencabar la kn hidup nie.. hehe.. btw: follow sini ;)

    ReplyDelete

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails