Thursday, January 6, 2011

Budaya Sindir Menyindir


tergelak sensorang lam bilik bila tgk oh yeah ni . walaupun umah saya xde astro warna , tapi youtube kan ada .. ahaks !

lawak yang mengetengahkan budaya melayu sekarang , yang semakin straight to the point . tidak membudayakan budaya sindir menyindir .. aha , mang pown kan . sekarang ni hampir semua kite straight to the point . masing2 tak berapa nak pikir pasal hati dan perasaan kawan . bercakap sal hati dan perasaan ni , saya ada pengalaman ! ngehngeh ~

meh la saya cite . sepanjang hidup saya di perantauan , tak pernah saya jumpe ousmate macam ni tau . ini lah kali pertama dan kali terakhir . insyaAllah . nak di jadikan cerita , saya balik keje kol 10 pm hari tu , mang niat saya nak cuci baju pown pas balik keje tu . perkara pertama bila saya sampai umah , saya g jenguk mesin basuh . omaigod ! ada baju tersadai kat dalam . ok , saya mandi , makan dan tengok tv . ahai , mana la si owner baju lam mesin tu . taknak spin2 ag ke ... hati dah menyirap ..

saya mang dah tau dah empunya baju yang tak siap2 di basuh tu . saya pown g la ketuk bilik dia .. lah , dok facebooking . cbuknye dia .. saya pown bagitau la dia ..

"awak , baju kat lam mesin tu awak punya ek . saya nak cuci baju gak ni .."

pastu dia pown jawab ,

"a'ah .. ouwh jap ek .. " saya pown masuk la bilik .. jam dah 12 am dah .. esok saya keje .. tunggu gak lah kan .. coz esok saya keje pagi .. tak sempat la nak cuci pagi tu .. tutt tutt da jam 1 am ..

tokk tokk .. saya pown dah hampir telelap time tu ..

"dah siap .. "

pastu saya gan mamai pown jawab

"ouwh ye , terima kaseh ye .."

then saya pown tito ...

ok , di hari laen . macam biasa . saya balik keje kol 10 pm ag . nak balik keje tu terus cuci baju . sesampai kat uma , jenguk mesin ada baju tersadai ag ! hangin nye lah saya .. saya pown g lah terjah bilik dia .. macam hari tu jugak kot , tgh facebooking ag . cbuknye dia ..

"baju kat dalam mesin tu bilanya nak siap cuci . orang laen pown nak pakai gak !" pastu saya terus blah masuk bilik . selepas 30 seconds , pintu bilik di ketuk .

saya pown buka .

"awak ingat orang laen tak de hati dan perasaan ke ? "

saya pown jawab ,

" saya dah pikir pasal hati dan perasaan orang , tapi orang tu tetap tak reti2 gak !"

dia pown jawab

" eh , awak ingat awak tu ok ke ? semua budak umah tak puas ati gan awak "

saya pown ckp

"apa masalah awak ? pegi je la siapkan cuci baju tu . huh !





2 comments:

  1. em.. manusia perangai mcm2.. perasaan org tak jage tapi pandai pulak nak sruh org jage perasaan dia.. hehe.. klaka btul.. awe, tindakan awak tu betul.. =D

    ReplyDelete
  2. itu lah .. rambut sama hitam , hati laen2 .. ramai yang tak pernah nak muhasabah diri .. sedey saya ..

    ReplyDelete

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails