Monday, January 24, 2011

Dunia !


22 januari 2011

5.00 pm

Banyak betul kisah dunia ini kan . berjuta manusia , berjuta kisahnya , berjuta ragamnya .

Apa yang kita fikirkan , kadang – kadang orang lain pun ada terfikirkan . tapi tindakan kita berbeza . kerna kita punya fikiran tak sama . terpulang pada diri sendri . pemikiran kita . tindakan kita . kesan itu kepada kita akhirnya kan .

Perasaan. kita punya perasaan yang jauh bezanya . unik kan ciptaan Tuhan , mampu membuat variasi yang berjuta – juta . tapi tak juga lagi kita terfikir tuk menyukurinya . apa jua yang kita bangga – banggakan ? bermegah dengan dunia . dunia yang di cipta olehNYA tuk kita . kerna kita terlalu pesona dengan dunia yang tak seberapa ini . ada lagi yang lebih indah menanti kita sebenarnya !

Andai kita di beri peluang tuk pergi ke dunia yang kekal itu , datang kepada saya , rela saya mati untuk itu andai kalian tak setuju dengan saya . saya jamin , kita semua takkan mahu berada di dunia ini lagi .

Tapi , bukan senang tuk kita mengharungi dunia yang satu ini . kerna kita di uji hebat olehNYA . sangat hebat , sehinggakan kita jadi alpa . kerna bukan senang tuk kita mengecap bahagia . dan kita ini di uji oleh makhluknya jua kan ?

Tiap yang terjadi semua ada hikmahnya . benarlah , Tuhan itu maha kuasa . dalam sekelip mata sahaja , DIA mampu mengubahnya . dan dalam sekelip mata juga , DIA mampu menguasainya . apa yang mampu kita buat ; beriman , berusaha , bersyukur , berdoa dan bertawakal .

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers