Monday, January 24, 2011

Mimpi Ntah Apa - Apa


23 januari 2011

10.10 am

Hari dah menjengah ke ahad . esok inshaAllah saya berada di tempat laen . kembali ke perantauan orang . cuba menafikan tempat lahir sendiri kah saya ini ?

Bukan . di sana tempat tercurahnya rezki . saya perlu berusaha .

Pedulikan . saya cuba tuk bercerita laen hal kepada kalian .

Malam tadi saya punya mimpi . mengulang kembali di zaman sekolah menengah saya . waktu itu saya innocent kan . hahaha . bajet !

Saya di rumah . sedang mandi . mandi di depan rumah . hakhak . gile ah mimpi . tapi saya nyorok2 mandi tu . bila dah abes mandi , tetiba ada tamu datang . seorang lelaki . saya pandang . eh , macam kenal je .. tapi saya lupa siapa dia . dia comel . tapi rupanya dah 3 hari kawen . tau kenapa dia datang ? semata nak ambik botol sos pencicah kot . adoi !

Lepas tu sepupu laki saya datang , amat . dan waktu itu waktu pagi . saya perlu ke sekolah ok ! kawan saya datang . tengok saya belum siap lagi , dia tunggu kat luar rumah . saya terkapai – kapai nak gosok baju . tapi tak jadi gosok sebab dah lambat . tau tak baju sekolah saya kaler ape ? grey ok ! ada corak2 . chantek ! dan itu adalah baju yang saya suka . waktu dah kol 8pm . mang dah betul lambat . alamak , tudung ! mana tudung ! baru saya ingat , upenya dah 3 bulan saya tak g sekolah !

Dan , saya terbangun . dah cerah kat lua . aduyai !

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails