Tuesday, February 8, 2011

Bukit Cerakah .


hari ni ari selasa kan . dan saya cuti . ouwh , tak besh kan cuti yg bukan hari cuti ? dah menjadi rutin hidup saya camtu .. dah keje saya cmni .. sabar je la .. tapi saya suka je .. sebab tak ramai yang cuti .. besh ape .. nak g mane2 pown tak berebut gan orang ramai kan .. hihihi .. ayat nak sedapkan hati je tu sbenarnya .. sebab sayang saya keje !!!

ok , sempena hari cuti , saya pegi bercuti lah kan … kat bukit cahaya seri alam je .. g gan kawan2 yg ikut cuti ari selasa gak .. jarang orang tu nak jumpe .. kihkih .. sbenanya kami nak naek beskal je .. sbb dah lame sangat tak kayuh mengayuh .. bujang2 ni nak kene exercise .. keje kuat .. lau dah kawen tu tak pe lah kan .. ayat mendalam tu beb ! *sedang menuju ke fasa itu . agak gatal ckit . harap di maafkan ye .

pagi2 dah wat hal .. menchi ok . janji kul 9 tapi sampai kol 10 . ase cam nak marah je . tapi saya diam je .. pastu dorang pujuk2 cket , saya tergoda .. ble dah sampai cna , kechiwa abes kot . tempat sewa beskal tutup ! so kitaorang naek bas .. p bekelah kat tepi sawah padi .. dah kenyang sume , naek bas ag .. pastu jenjalan … n then , nak makan ag sekali coz ada lagi bekal tadi pastu tetiba plak ade nyet nyet amek sardine kitaorang .. so saya halalkan je .. pastu ase cam nak balik je lah kan .. tup tup ..

tempat sewa beskal bukak ! apa lagi , kami pown pegi la marah2 abang tu .. upenye dia tutup jap , g carik barang tuk repair beskal .. marah2 pown kami naek je .. kayuh punya kayuh .. ada gak yang gelek je .. *saya la tu , time naek bukit . tapi lau turun bukit , siap lepas2 tangan ag . ase cam nak tido je time tu . besh sangat2 ! akhirnya kami boleh nek beskal selama 2 jam !

kul 4 kami pown balik umah .. basuh kaen plak .. sok da kene keje .. adakah badan saya akan lenguh2 seperti lepas maen bowling tempoh hari ? nantikan cerita seterusnya setelah lenguh2 angkara kayuh beskal itu datang ! nak bukti ?

okeh , sy letak gambo time g umah 4 musim ek . winter ! sejukkkk .



No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails