Wednesday, February 23, 2011

Sakit Hati


apa je yang mampu kita buat kalau kita ni kecil ? dan hanya kita je yang rasa sempurna ?

kita rasa kita betul , tapi orang di samping kita pun punya pendapatnya , dan kita bukan tak mahu tahu pendapat dia , tapi kita rasa pendapat dia tu tak sebagus kita punya pendapat . dan dia selalu macam tu . dia tak sebagus kita .

pernah tak kalian rasa camtu ? konflik . masing2 tak mahu mengalah . tapi tak bergaduh . professional kan . kadang2 rasa fed-up gan orag di samping kita . dah berjuta kali saya terpikir , mane nak cari insan yang sama , betul2 sama dengan fikiran kita . biar saya dengan dia . selamanya . tapi , mana mungkin kan ?

sesuatu yang sudah menjadi kebiasaan kita , tiba2 di ubah tanpa kerelaan kita . sakit tak hati kita ? walaupun benda itu kecilnya bagai zarah ? saya tak boleh menipu . kerna saya sangat sensitive . hati saya basah . tapi perlu saya berpura2 biasa ? oh , saya akan cuba untuk itu .

memang saya dah berusaha tuk tidak habis – habisan mengkritik , tapi saya bukan hipokrit . saya tak kecil hati dengan teguran mereka , kerna saya tahu itu kelemahan saya . saya suka . dan saya tahu , kecilkan hati mereka berdosa , tapi berkecil hati lagi berdosa . mana yang kalian mahu ? da rite decision is , buat hal sendiri . tapi ….

kita ini manusia . berdakwah , setelah dirimu suci . teguhkan hati pada Ilahi , kerna bila kita mendekatiNya , Dia akan semakin mendekat pada kita . tapi bila kita menjauhiNya , Dia akan semakin menjauh dari kita . segalanya terletak pada diri kita . amar makruf , nahi mungkar .

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails