Monday, May 23, 2011

Melawat Terengganu

aish , lame gile bwu pat upload pic ni . penat tggu !

ini sambungan entri Melawat Terengganu ye .. sila bace entri tu dulu sebelum bace entri ni .. sekian terima kaseh .

kami tak singgah rantau abang .. sebab dah lambat .. takut lambat sampai ke kuala .. tapi on the way ke kuala , kami terpandang jeti kat marang .. apa kata kami singgah tanya jap jeti ni g mane kan . okeh , kami pown singgah . time tu dah kul 2pm . jeti ni ke Pulau Kapas gan Pulau Gemia upenye .. bila tengok peta bumi Terengganu , kami tergulp seketika . KT lambat ag nak sampai lah . nnt tak de bot nak ke Perhentian lau dah petang sangat .. kami pown amek keputusan naek bot kul 230pm g kapas .. nnt ade duet lebih kita g perhentian ye ? kata suami saya . okey …

first time ke naek bot ? tak lah . Cuma agak takut time nak melangkah ke bot je . tergelincir nnt .. sape suh pakai fake heel .. lam bot cuma ada 6 orang .. tapi agak kurang senang gansatu family ni .. dorang macam pandang serong je kat kitaorang .. baby dorang plak suka sangat pandang saya .. saya senyum je .. tapi parent beliau lgsung tak pandang saya . duduk berhadap plak tu .. pastu siap suh baby dia pandang kat tempat laen kot . tapi baby tu nak jugak pandang saya .. huhu .. tak baek tau buruk sangka .. kami dah kawen lah .. hurm manusia2 .. kat pulau nnt cuma ada 10 orang sebab skang ni bukan musim bercuti ..

dalam 20 minit , kami sampai .. stay kat Pak Ya seaview .. chalet dia betul2 tepi pantai .. chantek sgt pemandangan kat pulau ni .. air kaler hijau kot . jernih !

di sebab kan penat , kami berehat di chalet .. tapi di sebabkan tak tahan tengok air kat depan mata , petang tu kami mandi .. memang pulau kapas ni kami yang punya . nak mandi bogel pown boleh kot . tade orang ! yang ade cuma 2,3 orang couple mat salleh .. pastu Pak Ya .. family yg naek bot tadi stay kat chalet laen .. so dorang mesti mandi kat depan chalet dorang lah kan ..

kami bermalam 2 malam kat sana .. malam pertama hujan lebat .. angin sangat kuat .. takut .. sebab dekat sgt gan pantai .. tapi alhamdullillah .. pagi esok kami borak2 gan pak ya n staff dia .. upenye hampir tiap malam ujan ribut .. tapi dia dorang dah biasa kot .. saya je yg jakun .. adoyai !

makanan kat sana sangat mahal .. 2 kali ganda .. sabo je la … tak makan kang lapo plop .. macam biasa bila petang menjelma , kami mandi .. sebelum tu pusing satu Kapas .. lau kat tempat batu2 tu , nampak kot ikan chomel2 .. bila kami pegi dekat , ikan2 tu makin mendekat . tapi tak dapat nak tangkap sebab jinak2 merpati ..

saya suh usband g snorkeling kat Gemia island , tapi beliau tanak sebab saya tak leh snorkeling .. hahaha . mana la saya pandai berenang .. saya ni orang bukit .. kesian kan ? dah belajar , tapi tak yakin bila badan dalam air .. nak terapungkan badan pown kene wat tutorial berpuluh2 kali .. tapi tak ngeti2 gak !

bersambung lagi ???

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers