Thursday, June 7, 2012

Cubalah Jadi Helang !

malam tadi fikiran aku sangat berserabut . aku cuba biarkan minda ni fikir semua benda dalam satu masa . memang sangat complicated jadinya .

time tu Adam tengah tidur . aku plak yang tak mengantuk-ngantuk . sebab tu la aku tak pejamkan mata . lepas tu berfikir . 

memula aku cuba fokus satu benda . tapi 3 minit lepas tu , semua benda datang . berkait-kait . berterusan . 

apa yang aku dapat ?

sebenarnya kita yang kawal minda kita , bukan minda yang kawal kita . semua benda atas dunia ni kita yang kawal . 

apa yang kita takutkan bila kita sendiri yang kawal ? boleh orang lain kawal minda kita ? boleh orang lain kawal anggota badan kita ? samalah , walaupun kita tak tahu apa-apa , tapi kita tetap kawal diri kita , bukan orang lain .

ini adalah pesanan untuk diri sendiri ; kenapa perlu takut untuk menghadapi cabaran dunia ? kita adalah pencetusnya . jangan takut pada diri sendiri !

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers