Thursday, October 4, 2012

Looking for a Job


tetiba mood nak menaip datang . boleh la sambil test speed .. kot-kot la dapat jadi N17 .. tak la banyak sangat typo . aishh , kena berlatih dari sekarang ! aminn

heheh , mesti dah rasa macam tau-tau je kan aku nak sembang pasal apa ?

oh , sebenarnya naluri ingin bekerja kembali semula , setelah anak teruna menginjak umur 6 bulan . rasa macam dah besar sikit . so boleh la bagi cik nenek jagakan sementara ummu Adam pegi keje .

berangan !

kekadang rasa macam rugi je belajar sampai degree tapi kerja tak sampai setahun . sebab dah kawen dan jaga anak . kalau balik kampung , mesti orang-orang tua pandang , lepas tu tanya " dah dapat keje ke ?" . padahal kat sini takdela gerak gempur cari kerja . kalau ada gred N17 baru laju mintak . tu pun lagi seminggu tarikh tutup .

pegi klinik desa check anak teruna pun selalu gak si misi tanya dah dapat kerja belum . tetiba rasa tertekan . kenapakah dorang selalu tanya soalan tu ? suka kite la kan .... oh , dorang sebenarnya fikirkan si suami yang kerja bukan gaji 2ribu lebih bulanan . dorang risau pasal makan minum rumah kamu la ..

alhamdullillah , setakat ni segalanya masih dalam kawalan kecuali tang roadtax kete yang dalam kritikal .. dah hampir sebulan mati . andaikata , kat tempat keje kalian nak pakai pekerja , bagitau lah ye .. area shah alam .. jadi kerani pon boleh .. 

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails