Tuesday, July 16, 2013

Kalut Semacam

susulan dari penangan aneboda

dah siap byr sume, kami pon masuk lif turun P2. kluar pintu lif, nampak mesin parking, aku pon cepat2 pegi slot tiket parking. husband aku suh tggu kt pickup brg sementara beliau amek kete. aku dok ujung2 je sbb rmai org. bila kete dah smpai, xtau nk berenti kt mane sbb xde space. so aku suh hsbnd ke dpn. aku gan troli besar gedabak seiring bgerak. 

dah setel, msuk lam kete, hsbnd mintak tiket parking. aku seluk tgn dlm handbag, cari2 nan hado. alang2 celuk pekasam, biar smpai ke pangkal lengan! sgt cuak kot. tiket parking ilang la pulak. hsbnd dah berubah air muka. aku pulak dok la mencari2 lg. kete berenti, hsbnd kuar, cuba cari kt belakang. nan hado. kbetulan ada mamat bangla ke apa yg jaga parking kt situ, hsbnd tya cmne klu tiket ilang. denda rm20. aku mcm eh, kan kat resit td ada scan tiket. mesti boleh detect kan.. dah tentu2 ada resit kite shopped kt ikea. ok, fine.

hsbnd start kete bwk pegi tmpt pickup brg td. suh aku tggu smentara beliau cari. kot la jatuh ke.. time2 cmni la jugak si kecik adam wat hal. abes sepahkan makanan dia. aku plak dok kalut cari dan terus mencari. hsbnd dtg blik dgn muka kecewa. aku took turn, pegi jejak sendiri. memula pegi kat mesin parking, nan hado. pastu pegi kt tmpt aku tggu yg ujung2 td tu. subhanallah! ada. cepat2 aku ambik dan terus lari2 anak.

ya Tuhan, ujian apakah ini. rasa cam nak menangis pon ada. husbnd ckp 'org lain punya kot' tp aku yakin itu aku punya. alhamdullillah.. sadis tak cerita aku? ngehngehngeh

puas hati , tersergam sudah almari dlm bilik . tapi baju masih tak muat lagi . kahkah

2 comments:

  1. dugaan betul..
    time mcm ni hrp suami sabar n tak marah je

    ReplyDelete
  2. suami tahan marah .. harap2 tak berulang lagi . sumpah tanak pegang tiket parking lagi !!

    ReplyDelete

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails