Sunday, July 14, 2013

Penangan Aneboda

disebabkan kat rumah kami dah lama sangat takde almari , aku mula rasa rimas . baju dah banyak sampai melimpah drawernye .. heee

selama ni aku simpan baju dalam drawer je . sebenarnya dah lama sangat aku nak beli almari aneboda ikea tu . memula dulu aku survey je . time tu almari tu harga dia up cket , masuk awal tahun 2013 , harga diturunkan ke rm199 . so boleh la kan aku beli . tiap kali pegi ikea mesti tengok je kat display . rasa mcm nak hold beli dulu . tapi disebabkan baju pun makin banyak yang perlu digantung , (lately aku banyak beli jubah dan skirt) so last week kami pegi . dah lupa dah jam berapa gerak dari rumah . tapi memang sedih sangat sebab stok aneboda tu dah habis . so sambung pegi cari hari sabtu semalam . dalam jam 3pm gerak dari rumah , sampai dah jam 4pm . pusing2 baru sampai kat tempat alamari tu . alkisahnya , tersangatlah sedih tahap cipan lagi , sebab stok dah habis .  apehal nih , aku baru je check lam laman web ckp stok ada .

so pegi la tanya staff ikea tu .. lah rupanye stok hari tu je yg dah abis . tiap hari dorang akan kuarkan 90qty aneboda dari warehouse . kalau habis hari tu punya , so habislah . then dorang akan kuarkan stok baru pulak untuk next day . cuba kire , jam 5pm dorang dah jual 90pcs oi oi .. rm199 darab 90 . tuk aneboda saja dorang dah dapat rm18k ! apatah beribu lagi item kat dalam sana tu ..  

ok fine . pagi ahad kami terjah ikea lagi . keluar je lif terus masuk ikut pintu cashier . kahkah . sebab nak selamatkan duit . nanti klu masuk ikut proper way , mesti ada je yg kami ambik . overbajet nanti eden . terus pegi tempat aneboda tu . gembiranya di hati , yes !! ada . jam 1200pm dah tinggal 15qty je lagi . dah 75qty terjual !! ckp je tanak grab ape2 selain aneboda tu , tipu je tu . dah bayar sume , tetiba je ada perkara yg ntah ape2 berlaku . nnt aku update next entri okeh .

adam menunggu waktu berbuka

susah sgt nak capture pic beliau tgk camera
inilah aneboda tu

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers