Tuesday, August 26, 2014

Tips Pendekkan Tempoh Pinjaman Kewangan

zaman sekarang memang tidak dapat dinafikan semua perkara memerlukan duit. sehinggakan kita terpaksa berhutang dengan bank untuk memenuhi keperluan hidup. contoh yang paling munasabah adalah terpaksa mengambil pinjaman bank untuk membeli kereta, rumah, penambahbaikan rumah yang sedia ada, pendidikan dan sebagainya.

kita sedia maklum, bila meminjam, kita akan terikat dengan perjanjian dengan pihak yang terlibat untuk membayar balik pinjaman secara bulanan dengan amaun yang ditetapkan dalam tempoh tahun yang tertentu.

setiap amaun itu perlu dibayar tepat waktunya. jika tidak, caj lewat bayar akan dikenakan. sudahlah dikenakan caj pinjaman dan pengurusan, ditambah pula dengan caj lewat. nampaknya bertambahlah hutang kita.

tindakan yang terbaik untuk memendekkan tempoh pinjaman adalah dengan mencari satu medium simpanan yang memberi keuntungan kepada kita dalam tempoh yang ditetapkan. namun kita perlu berhati-hati sebelum memulakan langkah tersebut kerana dikhuatiri medium yang menjadi pilihan kita itu tidak memenuhi tujuan utama malah merugikan.

carilah medium simpanan yang terbukti prestasi tahun terdahulunya dan dijamin oleh suruhanjaya sekuriti malaysia. sebelum membuat keputusan, kajilah dahulu kebaikan dan keburukannya dan yang paling utama adalah patuh syariah.

untuk tips yang lebih lanjut, boleh hubungi 0173159003.

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails