Monday, August 8, 2016

Doakan Daku

Seriusly kelahiran yang ketiga ini memang nak suruh cepat keluar. Why???

Yang pertama, malas nak p klinik wat checkup perut. Kenapa? Sebab misi kat klinik keep asking soalan yang samaaaaaa je. Eh, aku ini datang check perut la.. Bukan check anak. Nasib baik tahap kesabaran aku di hadapan mereka masih tinggi menggunung. Aku angguk-angguk diamkan je apa yang dorang bebelkan. Bak kata Imam Hasan Al Basri dengan kata2 hikmahnya "Jika engkau duduk bersama orang bodoh, maka diamlah.
Jika engkau duduk bersama ulama maka diamlah.
Sungguh diammu di hadapan orang bodoh akan menambah kebijaksaan mu,
dan diam mu di hadapan ulama akan menambah ilmu mu."

Aku pelik, aku ni takde apa2 masalah pun dgn dorang. Dorang je yang bermasalah dgn aku, terutama misi yang jadi jiran aku tu. Dia langsung taknak bercakap dengan aku. Apa2 dia pesan kat misi lain suh bgtau aku. Bila misi lain tu dok bgtau aku, dia boleh plak wat2 jalan ke sana ke mari sebab nak dengar jwpn aku. Sama mcm last 2 week, masa doktor dok kaunseling aku, boleh plak tetiba dia ada kat belakang kengkonon cari barang. Ehhhh, menyampah pulak ai!

Kenapa la aku kena hadap benda remeh2 macam ni? Oh cik baby, lg 3 weeks awk keluar ye. Ummi tak sabar nak bf awak tau! Ummi tak sabar nak dukung awak. Ummi rindu bau baby!!!

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers