Friday, September 16, 2016

Saat Seolah Akan Meninggalkan Dunia

Allahuakbar, tak tertanggung rasanya bebanan kali ini.

Ternyata, Allah sedang mengujiku. Ujian ini cukup memberi pengajaran kepadaku. Khilafku di masa lampau memang terlampau banyak. Bagaikan pasir di pantai.

Dengan ujian ini, berkali-kali aku bertaubat kepadaMu. Berkali-kali aku merayu kepadaMu. Rasanya dah puas aku merayu, tapi yang nyata, masih belum cukup. Masih tidak padan dengan dosa-dosaku yang lalu. Allah, adakah aku akan pergi mengadapMu disaat yang aku nanti-nantikan ini?

Aku redha ya Allah. Aku memang tak layak ke syurgaMu. Langsung tak layak. Banyak sangat yang perlu aku bayar di akhirat nanti. Banyak sangat. Beribu tahun untuk bersihkan dosa sahaja.

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers