Tuesday, January 11, 2011

9 Nyawa !


as salam semua ..

ingat lagi tak saya penah janji gan awak2 sume hari tu ? ooo , da lupe ek .. oceah ! sila bace entri ni balik ! jangan ngelat lak takmo bace . sape suh awak2 lupe ha ? ngeeee ~

saya nak tunaikan janji saya la ni .. hihihi .. cer cite , cer cite ..

9 nyawa tulisan ramlee awang murshid memang betul2 membuatkan saya asyik bencinta dengan khayalan dan emosi cerita . dalam mase 1 hari saya dah habiskan buku yang bermuka surat 517 .. walaupun saya sedang bekerja … wahahaha

ianya mengisahkan kehidupan intan suryani , yang cukup bertuah kerna di lahirkan dalam keluarga yang berada tetapi mempunyai masalah jantung . mungkinlah kan , orang kaya ni takde yang tak berpenyakit .. kehkeh .

tapi beliau cukup bertuah kerana sentiasa terlepas dari kemalangan . kebanyakan kemalangan yang berlaku hampir membuatkan nyawanya melayang . dan insiden ini juga terus mempengaruhi puan azizah , ibu intan suryani mempercayai yang intan ni ada 9 nyawa yang selalu di kaitkan dengan nyawa kucing . betul ke kucing ade 9 nyawa ?

ada gak lah inchik ramlee ni selitkan ada bayangan yang selalu menganggu tidur intan , memula saya ingatkan kucing besar datang nak tgk dia tido , upenye bayangan arwah ayah dia .. ayah dia dulu tak pecaya yang intan ni anak dia .. so dia cam nak bunuh ar intan ni time tido .. tapi selalu tak jadik , sbb puan azizah halang . last2 dia gak yg jadi arwah dulu .. kehkeh .

arwah ayah intan ni jaat .. nak di jadikan cerita , puan azizah gan arwah ayah dia ni ad prob .. da lame kawen tapi tak dapat anak . so dorang amek keputusan wat IVF tu , in vitro fertilization .. ala , persenyawaan luar rahim . dorang wat kat amerika .. coz kat mesia x wat ag .. pulak dah , bila dah intan lahir , sanusi ni (ayah intan lah ) tak mengaku plop .. dia cakap salah amk benih ni .. ntah amek sperma owg putih mane ntah doc tu .. tu yg dia tak puas hati tu .. terus simpan niat nak bunuh intan .. last2 dia yang mati , tapi kemalangan .. kemalangan yg di sengajakn oleh isterinya sendiri ..

puan azizah ni mang sayang gile2 r kat intan .. mang dia tak bagi pown anak dia ni sosial . dok umah gan dia , shoping gan dia , kerja pown gan dia .. cyan intan kan .. tapi intan ok je ..

dan pada suattu hari ada la sorang mamat ni .. ngorat intan .. sekali intan tersuke la kat dia .. memula saya bajet mamat ni mang baek kot .. upe2nye jaat weh .. mang tak sangka betol .. ish ish ..

adoi , panjang la plak cite ni .. penat lak jari saya ni .. hurmmmmm

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails