Thursday, April 21, 2011

Rio The Movie


Haishhh . berhabuk dah blog saya ni ..

Okeh , disebabkan saya still xde mood ag nak bercerita pasal diri saya , apa kata saya wat review cite RIO .. saya baru je g tgk semalam dan sgt menghiburkan ! saya akhirnya tergelak kuat .

Egt x hari tu sy mang semangat sgt nak g tgk cite RIO pas tertgk trailer dia time tgk cte Ringo ? entri dia kat cni .. okeh , akhirnya tercapai semalam ! yeayyy sgt .. hihihi . baru semangat idop nih .

Cite ni pasal Blu , burung biru chomel yang menjadi haiwan kesayangan Linda sejak dari kecil lagi . kesahnye Blu ni tak punya sesiapa , mak ayah ntah kemana , tunggal seorang diri dan tak sempat belajar terbang lagi beliau telah di tangkap oleh penyeludup burung . tapi nasibnye baek sbb van yg penyeludup burung bawak tu terbrek emergency then sangkar Blu terjatuh di Minnestone , tempat tinggal Linda .

SehinggalahBlu besar , beliau cukup bahagia di sayangi oleh Linda , dan Linda punya kedai buku . 1 hari seorang doctor haiwan , nama dia Dr Barbosa, dtg kedai buku Linda dan suh Linda kawenkan Blu tuk meneruskan generasi spesies Blu yg sudah hampir pupus .

Lalu sampailah mereka di Brazil , Rio De Janeiro .. tempat bakal Blu di kawenkan dengan Jewel yang garang , liar tapi shantek . mereka di kurung serentak , tapi Blu ternyata seekor burung yang sangat manja , tak tahu apa2 dan tak pandai terbang . maka bermulalah perjalanan baru Blu setelah mereka berdua di tangkap oleh penyeludup balik untuk di jual lagi sekali ..

Okeh , dah . saya nak cite tang scene yang paling saya gelak kuat , time Blu , Jewel n Pedro n 2 kawan dorang lagi dalam perjalanan ke rumah Luiz . konon2 kawan dorang tu nak ajar Blu tackle Jewel la .. yang tak blahnya siap ajar lagi nak ckp apa kan . sekali blu ni tersalah cakap plak . alih2 tekak dia tersumbat . terpaksa Jewel ni tepuk belakang Blu . mang sangat kelakar time tu . menjadiklah dorang wat . tabik spring kat director dorang , Carlos Sandanha . animation yang terbaek !

Terhibur

No comments:

Post a Comment

apa kata anda ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers